تعمیر فیوزینگ پرینتر کنون
نوشته شده توسط : soraya
تا به حال به گرمای کاغذ پس از اعمال فرآیند چاپ و خروج برگه از دستگاه توجه کرده اید؟ این گرما به دلیل وجود قطعه ای به نام هیتر یا فیوزینگ پرینتر کنون می باشد. فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون  هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را  هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته است.
بهره مندی از این قطعات کارایی دستگاه را راحت تر کرده است. بد نیست بدانید این قطعه در میان انواع پرینتر و دستگاه کپی مشترک است و کاربردی یکسان دارد.  پس اینکه میزان تونر مورد نیاز برای چاپ یک برگه مورد استفاده قرار گرفت، کاغذ توسط هیتر یا فیوزینگ پرینتر کانن حرارت داده شده و به اصطلاح پخته می شود. این حرارت سبب تثبیت و ماندگاری تونر بر روی برگه می شود.

تعمیر فیوزینگ پرینتر canon

غالب اشکالات پیش آمده در فیوزینگ چندان جدی نیست و با اندک گردگیری مرتفع می گردد. بنابراین توصیه می شود که پیش از تماس با واحد تعمیر فیوزینگ پرینتر کنون، این بخش از دستگاه را با رعایت تمامی جوانب احتیاط گردگیری و تمیز نمایید. اگر اطلاعی در ارتباط با شیوه این کار ندارید می توانید آموزش های ارائه شده در این بخش را دنبال نمایید.
همانگونه که می‌دانید واحد فیوزینگ دارای دو غلتک حرارتی و غلتک فشاری است. کار فیوزینگ در واقع آن است که با حرارت و فشار، کاغذ و تونر را به هم متصل کند. از همین روست که غلتک های موجود در فیوزینگ به مرور کثیف می شوند. کثیفی فیوزینگ معمولاً خود را به صورت نقطه یا خطوط سیاه روی کاغذ چاپ شده نشان می دهد.
برای تمیز کردن فیوزینگ پرینتر کانن مراحل زیر را دنبال نمایید:
 
تعمیر پرینتر کانن - نمایندگی رسمی کانن در تهران | نمایندگی پرینتر کانن در  تهران
  •     نصف پرینتر از هم باز شود. (برای این کار درپوش جلوی دستگاه را باز نمایید.)
  • درپوش فیوزینگ رو بردارید.
  • غلتک لاستیکی که در این زمان مشاهده می کنید، غلتک فشار است.
  • غلتک سفتی نیز که در این بخش وجود دارد همان غلتک حرارتی است.
  • (نکته: این بخش از دستگاه را به خوبی بررسی کنید تا در صورت وجود خرده کاغذ، آن را پاکسازی نمایید.)
  • برای پاک کردن فیوزینگ، کارشناسان تعمیر فیوزینگ پرینتر کانن توصیه می کنند که از یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که قطعه فیوزینگ داغ است و با اندک فشاری آسیب می بیند بنابراین برای تمیز کردن آن، کاملاً محتاطانه عمل کنید.
  • در صورتی که الکل مورد استفاده شما روغن داشته باشد فیوزینگ کثیف می شود.
  • درب دستگاه را ببندید تا فیوزینگ حرکت کند.
  • دوباره درب رو باز کنید و سطح جدیدی از آن را تمیز کنید.
  • دو مرحله قبل را تکرار کنید تا همه نقاط فیوزینگ پاک گردد.
توجه داشته باشید که در صورت استهلاک بیش از اندازه فیوزینگ، تمیز کردن آن مشکل را حل نمی کند. در صورتی که توانایی تشخیص این موضوع را ندارید، بهتر است از مشاوره یک کارشناس تعمیر فیوزینگ پرینتر کانن کمک بگیرید.

یونیت فیوزینگ فتوکپی چگونه کار می کند؟

یونیت فیوزینگ یکی از یونیت های دستگاه کپی است که با درام ارتباط مستقیم دارد. این قطعه تونر موجود در درام را حرارت داده و موجب تثبیت آن روی کاغذ می شود. بنابراین گرمایی که کاغذ بعد از خروج از دستگاه دارد، به دلیل گذشتن آن از زیر فیوزینگ است.
جالب است بدانید که در مدل های قدیمی تر دستگاه های کپی، فیوزینگ ها از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند. اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته اند. این تغییر باعث راحت تر شدن و بهبود قابل توجه عملکرد فیوزینگ و به تبع آن، افزایش بهره وری فتوکپی شده است. تونر برای حک شدن روی کاغذ، احتیاج به گرمای بالایی دارد که این حرارت را از یونیت فیوزینگ دریافت می کند. تعمیر یونیت فیوزینگ کپی canon از آن جهت دارای اهمیت است که خرابی این قطعه مشکلاتی را در چاپ دستگاه ایجاد می کند.

تعمیرات پرینتر کنون

بی هیچ اغراقی می توان گفت تجربه، پشتکار و خلاقیت، هوشمندی، تخصص، دانش، نوآوری، خصیصه‌ تک تک مهندسان فعال در  مرکز تعمیرات کنون  است که به نوبۀ خود توانسته اند در حوزۀ فعالیت های خویش، به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازند و حتی الامکان در بهینه سازی دستگاه های هوشمند موجود در کشور کوشا باشند. مرکز تعمیرات کانن در راستای حفظ و پیاده سازی اصول مشتری مدار خویش، اهتمام ویژه ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم، بر اساس نرخنامه مصوب و مبتنی بر استانداردهای جهانی به هموطنان گرامی دارد. شما کاربران گرامی می‌توانید با حضور نمایندگی مجاز تعمیرات پرینتر کنون تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با بهسازی، ترمیم و تعویض دستگاه مورد استفاده خود را دریافت نمایید. در مورد دستگاه‌هایی که امکان حمل و جابجایی آنها وجود نداشته باشد، خدمات مورد نیاز به صورت سرویس در محل ارائه می‌گردد.





:: برچسب‌ها: تعمیرات در محل,نمایندگی کنون,پرینتر لیزری,پرینتر جوهرافشان ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: